dR_t0ts ^o^
 Bismillahirrahmanirrahim=)
selamat hari gadis gadis!hihi ^-^
tahun ni kat nizhniy neh..muslimah day bertemakan : be a rose among the roses
schweet kan?


be a rose..kenapa rose?
rose atau bunge mawar adelah bunge yang cantik kan? tapi ingat rose bukan senang untuk dipetik/dirosakkan/dimakan serangga sebab ia dilindungi oleh duri.. macam tu jugak lah wanita dia seluruh dunia ni di ibaratkan dengan bunge mawar.. kita wanita bukan saje hiasan dunia tapi kita ada mawar berduri yang mekar berseri..aumm ayat aku mcm karangan kanak2 tahun tiga ja! arhh wutever..aku rase korang paham kot kan why our muslimah days' theme this time is rose=)


alhamdulillah muslimah day kali ni berjalan dengan bestnye ^-^
bermula jam 830 pagi tamat pada 11 malam..
lama kan? tapi best sebab terisi dengan benda2 yang bagi aku tak rugi dan tak sia sia..
830 pagi tu ada senam robik yang diketuai oleh ah teng aka che ten! sape pegi dapat makan pisang(tapi aku takgi sebab malas gile nak robik robik pepagi bute tp aku still dpt pisang yay!)


pastu disambung dengan ceramah pasal hari wanita..
ouh ya Allah..ape aku bole cakap..penyampai ceramah itu, adik Nurul Iman..dia pelajar moscow yang datang sebab nak join budak2 nizhniy..ceramah dia buat aku rasa..wowww! she is the real rose..the real muslimah..aku malu bila aku lihat dia dan banding dengan diri aku..ditambah pulak dengan isi ceramah yg memang menyentuh kalbu..
paling aku rasa tersentuh sayu bila dikatakan negara yang mempunyai kes zina & kes buang bayi terbanyak di DUNIA adalah negara kelahiran aku sendiri iaitu Malaysia.. astagfirullah ya Allah..malu bukan? kita negara Islam yang macam mana ni?hurm..


lepas ceramah..kita dapat makan pagi..dapat sandwic telo+sadin..aku makan dua of kos as usual tamak haloba bab bab makan percuma neh..lepas tu kami ke hostel lima untuk acara iron chef & art attack! 
aku ekceli patot join iron chef tapi tibe2 dorg switch nama..yang bg nama untuk iron chef kena main art attack..so xpe..layan ajela..


acara bermula serentak dan habis jam 2..lepas tu lunch..lepas tu bole balik..masa ni la kena bincang nak buat sketsa apa untuk malam nanti...budak batch aku pilih nak buat pasal kes bayi dibuang..semakin parah kes tu kat Malaysia..


jam 730 semua kena kumpul kat dewan besa untuk last acara..
masa ni lah ada sketsa..ada presentation pasal art attack dan ada best dress..


alhamdulillah..maybe malam ni rezeki aku..
aku menang best dress.. group aku menang iron chef n art attack..pastu batch aku pulak menang sketsa terbaik..alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah..itu aje yang mampu aku katakan..rezki nak kawin agaknya hihi>.<


malam ni memang buat aku rasa sedikit gembira lepas dah berapa hari aku rasa aku suram je..haha..emo tak habis habis aku ni kan?bluwek!


ok sudah..aku sebenarnya nak buat post pasal benda lain tapi termelalut pasal benda lain..ahh biasa la tu kan kalau dah dibagi peluang nak potpet potpet memang susah lah nak setop!dush dush pang pang pang~


cumanya aku mahu katakan:
siapa kata wanita Islam yang menutup aurat bertudung litup tidak mampu menggegar dunia? tak mampu untuk tampil lawa? aku bukan mahu riak..tapi malam Diwali aku juga menang best dress..aku pakai tudung dan menutup aurat..alhamdulillah rezeki Allah itu di mana mana..point aku cuma tu.. menutup aurat tak akan menghalang kita dari berjaya..yeyeahh!=)
 dalam ceramah tadi ada cakap: kita kena menutup aurat bukan membungkus aurat..
ya Allah tersentap gile aku mase tu sebab malu dengan diri sendiri..ya aku pakai tudung..tapi baju aku..seluar aku..cara tudung aku..semua bagai tidak menetapi dengan cara Islam..malu sangat sangat..bila aku tengok juniors..Alhamdulillah dorg semua pakai longgar2..pakai tudung tutup dada..simple n sweet..aku yang senior ni pulak yang mcm tak betol..hakk dushh*hantok kapla kat dinding!*


even ada seorang saudari baru yang memeluk Islam semester lepas pon berpakaian lebih elok dari aku..aigooo chinchaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh


aku bermohon semoga aku kuat dalam melawan nafsu aku dan godaan syaitan..amin ya Robbal alamin=)
lets be the prettiest rose among roses..happie women's day,pretty women!=)
0 Responses