dR_t0ts ^o^
cantik versus buruk
baik versus jahat
dulu versus sekarang
muda versus tua
sempurna versus cacat
hitam versus putih
siang versus malam


macam macam bolih jadik bila cakap pasal versus,kan?^-^
inilah benda yang aku nak cakap kat sini hari ni.versus. aku versus aku.
aku versus aku yang dulu versus sekarang. perbezaan yang aku rasa aku mula sedar sejak aku kenal i-roki. mungkin hati aku lebih tenang dan bahagia.

jika di pikir pikir akulah manusia paling teruk kat sini.banyak hal dan kes yang jadik. dan kalau tnya aku yang dlu mesti aku akan jawab: ahhh dia tu yang salah dia tu yang buat dulu dia tu yang tu dia tu ini bla bla bla.

selalu salahkan orang tapi tak pernah nampak salah aku sendiri. yep itulah aku dulu. selalu nak lari dari masalah dan salahkan orang lain. mungkin masa tu aku terlalu ikut darah muda.perhhh ayat aku memang makin gamptutttttt >_<

tapi betul.itulah salah aku.patot dari dulu kalau ada masalah,aku patot hadapi & terima salah diri jugak. ahh dah nama pon bergaduh of course it takes two to tango bro! 

sekarang aku dah sedar kalau ada masalah kalau bergaduh kalau tak puas hati pasti bersebab dan ianya melibatkan dua pelah pihak.tak kisah dengan kawan,tunang,suami,boifren,gepren. mana mungkin satu benda jadik sebab sebelah pihak ye idak? ya itulah biji benih pergaduhan bercambah.

lawak bila pikir balik pasal benda benda dulu. aku lah manusia yang selalu nak mengikut hati perasaan yang ntah apepe ni ha. ouh mai.kalu bole di hitung salah silap aku tu macam bijik kacang hijau,memang aku boleh membentuk sebijik bus express.memang banyak gila. dan aku patot bersyukur aku masih punya kawan kawan dan tunang. 

maknanya di situ Allah tu nak bagi aku peluang untuk betolkan salah silap aku. so kalau sekarang aku buat baik tapi dibalas tahi,aku terima seredhanya sebab aku rasa itu semua balasan dan itu lah perasaan orang yang pernah terkena salah silap aku dulu.sakit takpe asalkan berbaloi. yup hidup ini memang karma: wut goes around comes around. aku percaya itu.

semua benda bermula dari hati.betul kan? kalau hati kau dari awal2 dah busuk memang buat apepon takkan pernah ikhlas dan wangi. so untuk bermula berhijrah berubah ke era baru first thing of all adelah hati. 

macam mana nak bersihkan hati? aku rasa bermula dengan hubungan kau dengan Yang DiAtas Sana. kau bersihkan dulu hati nurani kau dan lepas rasa macam tenang dan sedikit kekuatan,berubah.  cuba cuba dan cuba. the starting part is always the hardest one but u can overcome it,then all is yours(=

aku tengah cuba dan belajar. plus umur dah macam mak budak ni aku rasa macam geli bila nak berperangai macam anak anak. ya aku lah manusia yang perlu banyak fikir pasal 'versus' tuh. 

sebab tuh aku cakap bukan mudah untuk berubah dari tanpa arah ke sejadah dari jalanan ke sujud menghadap Tuhan. 

aku harap aku masih belum terlambat untuk berubah dan mengubah aku versus aku sebelum aku grad.amin. sebab lepas dah grad aku dah ada dunia baru.dan aku tau aku perlu mula sekali lagi.

yapp,itulah azam tahun baru aku sempena aku dah hidup sesuku abad =)

manusia yang aku sayang di sini.
dari mereka bermula lah aku versus aku.


0 Responses