dR_t0ts ^o^
olalala!^-^
harini hari jumaat..penghulu segala hari..
hari jumaat yang indah neh..aku dapat cuti..bahahaha!
hepi sangat aku kalau dapat cuti sebab xperlu nak bersiap tak perlu nak meredah kesejukan tahan moksya hingga tulang ku menggeletar..hepi!^-^
minggu neh memang over sebab aku cuma 2 hari je ke kelas : rabu+khamis
isnin+selasa aku ponteng(sebab hemato sangat bosan!)
jumaat(arini) aku dapat cuti..indah sungguh!


ahh tapi petang nanti aku ade bowling tournament..aigoooo cuak sebab dah setahun kot xmain!
hope aku masih ade spark sebagai juara bowling pompuan nizhniy 2 tahun lepas..amin!>.<


aku suka cuti sebab aku suka study kat bilek(poyo!)
kalau tahun2 lepas aku akan melayan movie or series or anyting lah time ponteng or cuti..tapi this final semester,i have to struggle & to push myself to study!(borink!)


penat belajar,aku dah set untuk tak tidur more than 8 hours per day decide nak on laptop & online..so aku pikir mari lah habiskan semua cerita pasal italy aku(nguap luas luas!)


so........................................................
our final destination is ROME aka roma,italia aka ITALY!^O^


kita spend 3 hari kat rome..from firenze/florence,kitorg amik train as usual n it takes about 3 hours to reach roma..sesampai je kat roma termini aku rasa mcm aik ini ke rome yang digembar gemburkan ramai sampai lady gaga pon kecoh nak buat lagu rara ouh rara roma mama..
xbes pon! bagi aku venice n pisa lagik walla!


ok wutever..baik aku enjoy last destination aku ni before aku menyesal nanti..
bak kate orang tipikal : when life gives u lemon,makes lemonade.


okeh..jom ushaaaaaaaaaaaaaa~
 ouh demmm! aku tak gi fontana de trevi time memalam..time sesiang xlawa n xromantis la pix nye..so aku jalan2 ngn bff aku time malam after had big dinner dan jumpa fontana lain..lawa jugak..lebih kurang aje ngn fontana de trevi yg dlm cite when in rome(nak sedapkan hati la tuuuu):p..ahhh janji dpt snap satu pix fontana!
 ishhh memalam memang semua tpt yg ade banyak lampu begemerlapan akan jadik lawa..ingat i-city je ke cun? :p
 aku snap sebab aku rasa macam teruja bila nampak tiang lampu bentuk naga/dragon.ok aku batak.do i care?>.<

 ha..inilah colesseum!^-^
kat rome neh,tak banyak tpt sangat boleh gi..first day rilek2 je..pastu pegi vatican city(dah update..legaaaaaa!)..dan pegi area colesseum..
ouh fyi, aku sangat gilakan muvi gladiator tu..
so bile nak g rome,dalam otak aku cuma terbayang colleseum yang gah tu..excited!
haaa sbb tu org tua pesan jgn seronot sangat nanti nangis guling2
yes mmg pon! just in this case aku xguling2 tapi moncong adew sbb bile da sampai situ aku tengok colleseum tu xde la gah mane..dah la hangit sbb terbakaq dulu..arhhh chinchah!

 ha..inilah lakarannye..dulu memang gah..die ade 5 lapisan..sekarang tinggal satu je sebab dah runtuh & terbakaq..memang pon..kalau tengok memang bangunan die ade hitam2 bekas terbakaq..lohh sian..
 mestilah nak satu kan? jauh nyah oi nak sampai rome neh!

ha..kan aku dah cakap..rupa bangunan bekas kebakaran kan kan?
tapi xpe...layan ajelahhh(kena positip baru lah hidup bahagia aman sentosa):P

 ha..ini adelah coretan2 sejarah..aku malas nak bace & cerita..jadik korang bace & paham sendirik la ye>.< 
ps: tak sangka ada batu orang israel jahanam itu di sini..huh!
 ishhh..apo kobondo la dorg dok soksek soksek ni kan?
kan besh kalau aku paham..ntah ntah ini sebenarnye batu nisan org dolu2..choih!


 ha amik amik..amik lah semua bukti bahawasanya toiek telah sampai di colleseum!
ishh mengecewakan betol la aku tgk..sbb aku ingt besaq..uhukhuk(masih tak positip!)
 ouh ini pemandangan palatine from colleseum..palatine tu kira mcm tp pentadbiran kerajaan rome la dulu..

 ha pintu gerbang neh adelah sangat tipikal kalau kat europe..kat paris pon ado..kat spain pon ado..kat turkey pon ado..so aku takdelah teruja sangat bila tengok..tapi totap nak snap pix!:p

 aku tak tau kenape..tapi aku suka lah tengok batang pokok neh..aku kira kira mesti pokok neh dah hidup beribu juta tahun..ahh aku rasa aku memang puitis!
 tak mau ketinggalan gak tu..(tak habis habis dengan posing yang sama..bohsan lah kau toiek!)booo kat diri sendiri!
 ishh tak paham kenapa la pokok2 kat sini lawa lawa..hijau nye pon lain..ouh aku tangkan cintan! (eh sedap pulak bila teringat megi goreng cinta ala indonesia tu!)
 aku tertarik dengan bangunan2 neh semua..so aku pon snap snap snap! sekali dorg cakap kat aku,bangunan mcm tu merata alam kat europe! demm awat aku xpenah perasan?

aku kira suatu hari nanti kan..mesti klcc,menara kl,masjid negara semua akan jadik hasil sejarah berharga gak kan kan?


alhamdulillah..siap semua pix dah di upload..& alhamdulillah syukur sebab kami blah from rome besok pagi jumaat tu..sebab sebelah petang jumaat tu,suhu kat rome sangat sejuk dan bersnow lebat sampai masuk news yang ade orang mati akibat terlampau kesejukan..syukur masih diberi peluang untuk menghirup oksigen di dunia sementara ini^0^


okeh..hari ni je dah 25 kali aku bukan fridge korek makanan
aku tak tau lah kenapa napsu makan aku mengalahkan seekoq kingkong yang puasa 10 tahun..ouh tolong cepat pukul 330 supaya aku bole berhenti makan


krokkk krekkk krokkk..okeh,aku perlu memenuhi nafsu jahat perut aku ni!


ps: semalam aku timbang..berat aku dah 47 kg..dah naik satu kilogram yaw! *hepi*
Labels: edit post
0 Responses