dR_t0ts ^o^
 halu halu..jap nak betolkan kasot..
haip haip! okeh..mari mulakan perjalanan kita ^-^
venice adalah tempat tercantik kat europe tu..aku suka suka dan mahu pergi lagik!
yes aku nak masukkan venice dalam list honeymoon aku..yaiy!
 kat venice,kami bermaustatin kat hotel reiter,lido untuk 3 hari 3 malam
kami dapat bilek yang special nun di atas loteng..heaven!
venice memang best sebab orang dia baik, pemandangan cantik ahh menarik narik hatiku untuk menukaq kewarganegaraan!
 ini kedai pastries kesukaan aku..sebab nama dia pastiCERIA!>_<
memang ceria betol aku setiap kali masok dalam kedai tu..ada byk kedai neh kat italy tu
aku suka sebab nama dia comel dan pastries dia yummie!
 venice neh ada banyak pulau pulau..laguna namanya..tpt dimana terkandungnya banyak gugusan pulau2 kecik yang indah
jadik kemudahan awamnya adalah bot/ferry!
tengok tu ramai kan org dok beratoq nak naik bot..bot tu kira mcm bus la kat tpt kita huhu
ini lah salah satu stesen untuk beli tiket bus  bot!
 tengok route neh..route yang biasa kita tengok kat dlm lrt/metro kan?
tapi kat sini inilah route utk bot..ouh aku kagum kagum dan kagum!
 ha inilah bot yang ganti bus tu
comel sebab ade bot utk hantar orang..ade taxi..ade ambulans..ade police..sume pon pakai bot kat sini..bes sbb xde jem..xde asap kereta/bus/motor yang mencemarkan tu!
 inilah dia tempat tunggu bot tu..kira bot stop la..hihi >.<



 antara pemandangan from bot yang sempat aku snap..xmampu nk snap bnyk2 sebab sejuk mase tu..angin kuat menggila..mengeletar tgn halus ku..wuwu~
orang italy suka naik basikal kot aku rasa sebab kat mana2 pon bole nampak orang naik basikal..siap ade machine untuk rent basikal lagik okeh..terbaik!


 cantik kan? comel cantik dan superb!
ini kat salah satu pulau kat venice tu..name pulau ni burano =)
Subhanallah..aku rasa pulau ini pulau terindah kat dunia..bangunan dia colourful..dari dolu2 pon mcm tu..memang dah di-plan supaya setiap orang cat rumah kaler lain2..
ish ish..aku tak pernah imagine pun akan ade tpt comel mcm ni kat dunia ni

dan ini tempat tunggu bot kat burano tu
dah la rumah dia comel..tempat tunggu bot pon kiut..adoi mak!
 inilah die lorong2 kat venice tu...lawa lawa lawa!
aku nak snap pix gondola tp terlupa..ahh dah ada kat muka buku tu..malas pulak aku nk gi curik satu & upload kat sini..
 tengok lah even kulat die pon lawa kot! xde pon aku nak rase geli ke ape
air die pon lawa..tak tercemar..xde pon obor2 mati hanyut mcm kat penang tu..xde pon sampah sarap..tabik spring!

 penat berjalan satu hari..aku harap aku dapat pegi sini
tapi bila dah sampai bilek yang romantik tu..aku terbang ntah ke mana..hilang penat tanpa perlu membazirkan duit!
dan ini di pantai blue moon,lido,venice!
hari last kami kat venice sebelum kami gerak ke florence aka firenze..
aku tinggalkan venice sambil ukirkan namaku & i-roki(nak jugakkkkkkkkkkk!)
Labels: edit post
0 Responses