dR_t0ts ^o^
m0ring! rise & shine pe0ple ^-^
its 5.52 in the m0rning & i feel fresh!
with a cup of coffee and a bar of chocolate,i can feel that today gonna be a blast day!>.<


okeh..back to our topic
multi tasking? yep. aku bangga sebab tadi aku berjaya study dan siapkan case report yang perlu aku hantar today tanpa membuat benda lain selain melayan hotfm. tidak seperti selalu,kali neh aku berjaya fokus untuk membuat satu benda ja.yaiy!


okeh. topic multi tasking neh ekceli aku nak post lama dah tapi asyik tertangguh.doink~
satu malam aku baca blog FL,dia cakap pasal multitasking. esok paginya aku ke kelas public health dan aku dengar yana & maal bercakap pasal multitasking. dan malam tu aku berskype bersama i-roki,pun tiba2 kami bercakap pasal multitasking.urgh wut a day lah kan.


aku,sejak 7 tahun ni suka buat habit multitasking neh.


ada orang cakap perempuan memang mcm tu.suka nak multi tasking.tapi lelaki tak boleh.betul ke?i-roki cakap betul.menurut i-roki,kalau dia study,dia hanya bole study dan study.kalau dia bekerja,dia akan bekerja sampai berdarah hidung.kira konsentret habeh la tu.


tapi memang lain 180 darjah dari aku yang dalam satu masa aku bole bukak buku,study, tengok series, berwuts app dengan itu ini,bukak facebook dan blog,kadang2 bukak twitter,bole berskype dengan i-roki dan makan.boleh aku boleh buat 10 perkara pun dalam satu masa.hebat ke? aku rase loser.


yes.memang multi tasking neh tak baguih. super tak cool dan super tak elok di amalkan.
bila aku pikirkan balik. yes sebab tuh lah apa yang aku study apa yang aku hafal bagai susah nak melekat kat otak aku sebab aku tak konsentret sungguh. kalau aku duduk diam diam dan baca baca dan baca mesti aku betul betul faham dan ingat.


itulah masalahnya bila dah terbiasa. lama lama jadik habit.lepas tu jadik hobi dan mati.
ahh aku perlu ubah habit satu ini juga. tak boleh dah nak bermulti tasking. kalau study,study je.tapi dengar radio kira aci lah kan?
aku seorang yang senang bosan dengan sesuatu,jadik aku perlu ada sesuatu yang berbunyi masa aku study.kalau tak,aku akan study dalam alam mimpi jelah.itu lebih berbahaya kan?


tapi aku rasa multi tasking neh perlu bila dah beranak pinak nanti. sebab bila dah ada anak nanti mesti macam2 nak kena handle.tengah masak,tiba2 anak merengek2 nak susu nak mandi nak bermanja nak ajak main,takkan lah taknak layan? kesian anak aku nanti. mencabar betul dilahirkan sebagai seorang perempuan neh kan?


ok.anak pinak kahwin semua itu nanti.buat masa skrg aku perlu ubah habit buruk aku ni dulu.kena belajar kuat kuat dan faham balik semua benda.atau aku akan bertambah loser.


bila dah cakap perlu buat.perlu.aku tak mau jadik orang selalu bercakap banyak tapi tak buat atau buat tapi lambat. ha ini satu lagik masalah.suka menangguh kerja. itu pun masalah problem aku jugak tu. haih banyak pulak habit yang perlu aku ubah neh. lagik satu aku suka pikir banyak.tengok dalam masa satu saat neh otak aku pun nak bermulti tasking jugak.habit yang sungguh membunuh kaliber aku sebagai seorang yang nak berubah.


aku kena start reset otak aku neh supaya duduk diam diam dan jangan nak berangan nak plan itu ini.lepas tu aku kena berdisiplin untuk buang habit multi tasking itu.yes kata kunci nya adalah : DISIPLIN.
ok got it now. aku perlu stop membebel sekarang jugak atau impian berubah aku akan musnah!
time n tide wait for no man!


adios amigos berambus!^^,



4 Responses
  1. Siti Hajar Says:

    multitasking bukan pada masa belajar dihalalkan... ngeh3.


  2. dR_t0ts ^o^ Says:

    yeyeahh..setujujujuuu banget weyh!
    hek hek~


  3. Eyn Says:

    perempuan memg hebat dlm multitasking neh compare to men. aku memang sokong natang tuh..

    depends on situation la beb. mase study dulu aku memang tak leh study dalam keadaan sunyi sepi, mesti nak dengar lagu jugak. ngeee!


  4. dR_t0ts ^o^ Says:

    hahahaha..study kalau x dengaq lagu ibarat aku study buku kosong jela..haha!

    tapi aku kena disiplin neh..study dengaq lagu ja..xyah nak sebok buat menatang len!:p